tisdag 28 februari 2012

Vart är vintern?

Det här kom vi ju inte överens om. Vädret och jag. Nu när jag är hemma från Cypern tänkte jag ha vinter i två veckor till. Från tågfönstret påväg norr ut från Arlanda såg jag den ena bara åkern och snöfria vägen efter den andra. Traskade från bussen hem till mina föräldrar i Vikarbyn i snöslask och lyssnade till snö som smälts.

Men jag har haft två fina veckor på Cypern, så någon gräns finns det väl vad man kan kräva av livet.
Vi tävlade ett etapplopp i helgen. En prolog i fredags, "långlopp" i lördags och avslutade med ett cross country race i söndags. Jag är bitvis nöjd med varje lopp. Även om resultatet är vad jag väntade mig är jag inte nöjd över mina placeringar. Men jag fick två veckor med bra träning och kul sällskap. Och nästan lite cykelbränna. Dessutom körde Josefine och Ann riktigt bra på lördagens tävling vilket var kul, tyvärr punkterade båda och tappade placeringar.
Nu väntar en månad med träning innan vi åker iväg till Tyskland. Jag och min syster brukar med jämna mellanrum konstatera att livet går fort. Vid varje konstaterande har livet gått ytterligare lite snabbare än föregående gång. Så snart är det dags att tävla igen. Och snart får jag väl tillbaka min förlorade vinter också..

Tack till Mattias Haal för lagning under helgens tävlingar och Wengelin och Isabell för lagning förra söndagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar