onsdag 29 augusti 2012

Snurrigt i Kållet

Under tiden Fredrik sover med "världens bästa uppfinning" åker jag tåg i diverse riktningar. Hälsade på Erika i hennes lilla men charmiga stuga i Kållered i förrgår. Hon visade mig Göteborg. Först spottade vi en kulle med något gammalt antikt försvars/fängelsetorn på. Mysigt fika ställe trodde vi. Generös utsikt över bangård och industriområde med massa gula DHL lastbilar. Detta följdes av köpångest på The Body Shop. Den väl utvalda tvålen tappades sedan bort på någon spårvagn. Kanske den vi glömde gå av och fick se ändhållplatsen med. Kållereds centrum var nästa sevärdighet. I brist på öppet system köptes varsin folköl och skithuspapper på Netto. Erika led tandbortsbrist sedan ett par dagar. Köpte en och lämnade snällt kvar borsten åt någon annan på rullbandet.
Så det kan gå.

Igår tog jag Västtåget till Jönköping för att hälsa på ett par kompisar från skidgymnasiet. Vi fixade falukorv och kladdmakaroner. Följt av kladdkaka med glass, vilket jag innan noga poängterade att detta var det viktigaste att lyckas med den dagen. Och bra blev den. På gränsen till sockerkaka, men allt vi lärt oss under de tre åren i Mora satt i ryggraden och situationen räddades.

Nu är jag tillbaka i Göteborg för att i eftermiddag fira att jag är 23 år. Sedan blir det Varberg igen några dagar.

Maja när det begav sig.
Jag och Sofia i Bruksvallarna när det också begav sig


angelica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar