tisdag 10 april 2012

Resa på G

Nu åker vi snart. Tiden sedan vi började planera i höstas har gått otroligt fort. Resan för min del började i fredags då jag tog tåget med mitt pick och pack till Stockholm. Clara mötte upp och hjälpte mig att släpa sakerna. På kvällen landade Fredrik och vi bodde hos hans vän Andreas.

I lördags hämtade vi Dacia bilen hos Mård och spenderade sedan några timmar på Cykloteket. Hämtade nya fina cyklar och reservdelar, däck med mera som Thomas Karlsson och Kajsa Dahlberg sorterat ihop. Tack för det.

Resan fortsatte mot Varberg på söndagen där vi är nu och packar in och packar ut sakerna. Handlar pasta och tonfisk och skruvar på cyklar.

I morgon åker vi mot Belgien och första tävlingen i Houffaliz. 



 TV 4:a använder också silvertejp!
Clara, till vänster, hade gratisbiljetter till Lets Dance i fredags. Kul att se hur en inspelning går till. Var ett jäkla klappande i händerna.

Träning i Hagabacken i söndags och test av de nya cyklarna.





Tacklistan för denna resa kommer vara lång, börjar med Andreas för boende i helgen, Thomas och Kajsa för sortering av saker, farfar för lån av GPS, Edins för boende i Varberg.

torsdag 5 april 2012

Nämen, titta vad jag hittade

Imorgon är det fredag och 142 dagar cykelhärjande på Gran Canaria är över. Skruvade isär cykeln och packat ner lite kläder i väskan. Flyger till Stockholm imorgon fredag. Åker förhoppningsvis till Varberg på söndag och firar fars födelsedag på tisdag. På onsdag åker vi vidare till Belgien och Världscupen i Hoffalize.

Skakade lite extra och kände igenom väskan om det låg något där. Oops. En liten vinröd bok med siffror och ett välbekant ansikte i.

Så här började resan:

 Och några månader senare hittar jag det gamla. 1500 pistoler man kunde lagt på annat.


Då har jag haft med mig mitt pass hela tiden samt det enda jag hittade i en tom resväska. Bra jobbat klantarsel. Skall försöka komma ihåg och att det är imorgon jag reser.

Fredrik

Siljan är fin

Siljan, eller iallafall Rättviken har sköljt, så det var lite fint hemma igår. Det jag gör bäst är ju att sprida ut mina saker, så är i Vikarbyn och kompletterar min packning. I morgon tar jag tåget till Stockholm för att bygga min  cykel och träffa lite vänner. 

angelica

tisdag 3 april 2012

Slut

Idag är det tisdag. Körde mitt sista distanspass och egentligen sista träningspasset på ön. Tagit en massa bilder som jag skall försöka lägga upp snart. 17 timmar blev det på tre dagar och typ 440km något.

Ikväll skall vi på Bamira och äta avslutningsmiddag och god mat.

Fredrik

måndag 2 april 2012

Förberedd för Tyskland

" Vill du ha en liten eller stor flaska med Klorhexidin" frågade apotekaren. Undrade vad man skulle med små flaskor till och tog den stora. Har även lämnat bort min blomma till grannen. Hon lovade att ta hand om den och att den nog skulle trivas bland hennes blommor. Kan vara bra för min blomma att få lite mer civiliserat sällskap än kaktusen jag har. 

söndag 1 april 2012

Långtur

Börjat med en distansperiod nu på Gran Canaria. Filar formen inför kommande äventyr. Tre dagar med distanscykling och fix och trix med anmälan och boendesök på tävlingarna nere i Europa. Det mesta är under kontroll, eller så gott det kan vara.

Åker till Sverige, Stockholm på fredag, om 5 dagar. Sen på söndag eller måndag vidare till Varberg och firar fars födelsedag och sedan vidare mot Belgien och Hoffalize någon dag senare. Ett himla flängande.

Idag var första distansturen. 166km, 3500 höjdmeter och 6 timmar. Gick ut hårt och tänkte hålla högt jämt tryck. Mina finben blev efter 2:30 fulben och lämnade in walkover. Slet på eftersom det bara fanns en väg hem. Inspirerades av Falungänget och snyftfika en ost och skinkfralla med en cola.

Kolla lite internet och stödåt en äppelkaka och drack en Fanta på kvällen.

Fredrik




Billigt fika

Igår fikade jag billigt. En cola och bulle för samma pris som en Stockholmschokladboll. Lisa Ström fångade denna nöjdhet på bild. Varför se glad ut  på en lördag. Men resterande sällskap  verkar iallafall fattat grejen med att se glada ut på kort. Åkte en fin runda rund Norr Lindberg, Leksand med billigt fika, småbyar till Borlänge och sedan hem till Falun.
Nu ska jag planera lite för vårens tävlingar och plugga. I eftermiddag blir det mtb cykling

angelica