söndag 7 juli 2013

Mörksuggejakten

Det blev väl inte som jag tänkt mig det här med Mörksuggejakten. Förhållandena med väder och uppladdning.  Tummen upp. Sammarbetet mellan mig och min cykel. Tummen ner.
Starten går. Vi kommer till Långbackens fot. Jag växlar från stora till lilla klingna. Kedjan kastas av innåt. Inte populärt.

 Sen tog det för lång tid innan jag hade huvud nog att lyfta på kedjan, då det inte gick att veva tillbaka den.  Blev rikigt bitter då jag förstod att jag inte kunde vara med och köra om segern. Men får trösta mig med att jag jagade bra. Åkte om tjej efter tjej tills jag i Gärdsjö kom ifatt loppets trea, Hanna Bergman. Vi hade ungeför 1.45 upp till Emmy och Jenny I ledning. Hade då trötta ben och kunde inte jaga mer utan fick fokusera på att hålla Hannas hjul. I Bäverlandet, med kappa kilometer kvar till mål, ökade jag farten och kom trea med några sekunders marginal, villig att köpa första bästa XX1 vevparti.
Besviken då jag förväntat mig mer av dagen.

Men helgen I övrigt var kanon men familjehäng och sol. Vi åkte upp I fredags kväll. Jag höll tirstessen borta med konstant allsång till Spotifylistan. (Till Fredriks enorma glädje har jag bra låtminne men dålig sångröst..)
Vi kom fram, och möttes av tårtkalas för Erika som äntligen kommit hem från sin fyra månaders trip till Asien.
I lördags bytte vi slitdelar på cyklarna och körde den sista milen på banan. Åt mycket mat och glass.På tävlingsdagen fick jag lagning av hela fancluben. Kul när allt annat stämmer förutom det mekaniska.. Tur att jag vet hur man är bitter på riktigt och kan hantera denna situation..

Fredrik körde hårt uppför startbacken och var nära att ta spurtpriset. Sedan fick han lov att slå av på takten men kunde komma femma.


Nu sitter vi I bilen påväg till Götet. Förhoppningarna om att Vansbrosimmet var igår och inte idag grusades rätt hårt. Vi är inte direkt ensamma I skogen.  Smarta val är till för smarta människor.



Lördagsnöje. Erika introducerade mig för longboarding. Kul pryl.


/Angelica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar