söndag 26 maj 2013

En vinst och tre andra platser.

En vinst och tre andra platser fick vi med oss från helgens tävlingar i Borlänge. Andra deltävlingen i Sverigecupen avgjordes och som så många andra år sken solen hela helgen. ( Vilket betyder att kontot med sommarens soltimmar minskat drastiskt)

Jag började med att vinna sprinten i fredags. Oväntat att benen skulle svara bra då vi varken cyklat eller sovit något vidare i två veckor utan mest jobbat. Benen bjöd på pigghet även under lördagens XC lopp och det tackade man ju inte nej till.
Emmy Thelberg och jag kom iväg efter startloopen och höll ihop hela loppet. I sista backen rycket hon och jag kunde inte svara. Blev också av med ledningen. 

10 sekunder skiljde oss åt inför dagens criterium, 3,5 kilometer gånger fyra. Vi hade sällskap till sista långa backen på andra varvet, då jag släppte. Men  lyckades ta ifatt avståndet i skogen och de sista varven åkte vi tillsammans. Tills Emmy ryckte i samma backe igen. 

Men jag är nöjd med min insats och andra plats, och segern i sprinten.

Fredrik väggade under gårdagens XC och var revansch sugen. Under loppet hade han hade sällskap med tre åkare( Nilsson, Ludde och Emil Linde) som gjorde upp om andra och tredje platserna. På sista varvet ökade Fredrik farten och tog årets första pallplats.

Vi bodde på pensionat mormor och morfar. Där man bor om man vill prestera. Mormor påpekade att Ludde bodde hos dem året han vann juniorklassen 2011 och ville dra en pararell till Fredriks andra plats idag. Jag säger inte emot..


Jag och Emmy 

J
Fredrik

Fredrik, Calle Friberg och Nilsson

Lars slutade trea totalt.


Martin

Per




Erik

Pappa var med och körde fort. 

Ludde



Mina ben som vänligt ställde upp på att cykla fort.



 / Angelica








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar