Kort rapport fran ett lanat internet. Vi bor jättefint pa ferienhofen Weh, en lägenhet med gratis mjölk och utsikt mot kohagar och kyrkor. Idag spottade vi en slalombacke och tog en tur till Österrike. Turen bjöd ocksa pa faglar med vingspann stor och 15 procent backar. Min axel blir bättre och det gar att ana att jag har ett nyckelben även pa höger sida.
I morgon aker vi till Münsingen och kör banan över dagen, om den är utmärkt.
angelica
onsdag 18 april 2012
måndag 16 april 2012
Några bilder från Hoffalize
Börjar med en förfrågan om någon läsare vet hur man kompirmerar bilder till bloggar på en mac. Har ingen ordbehandlare eller motsvarande utan försökt i Iphoto osv. Droppa en kommentar om någon har en bra lösning på kalaset.
Snart åker vi till Tyskland och vårt långtidsboende.
Nedan finns det lite bilder, tagna av Erika Edvardsson och Fredrik, men mest Erika.
Fredrik
Vår fina Dacia Logan bil och Fredriks hoj.
Hittade ett cykelställ där vi kunde parkera våra cyklar utanför vårt boende.
Agerade åskådare.
Check.
Resesällskapet och hennes syster.
Ann Berglund i Sprinten.
Kor på äng.
Blommor.
Folk.
Angelica med fokus.
Fredrik med 200 m kvar till mål.
söndag 15 april 2012
Houffalize wc
Kallt och mulet väder,mycket publik och belgiska våfflor. Angelica startade halv tolv och gjorde ett okej lopp med tanke på en ledsen axel.plockade uppför med tappade nedför då axeln inte ville hålla emot och det blev test av diadora som löpskor. Fredrik fick en dålig start men körde bättre och bättre och plockade placeringar på varje varv. Kul bana och kul att tävla. Fler bilder i morgon, skulle fulsurfar idag men vi råkade dricka tomteöl. Tack Pontus Fabian ann och lawa för lagning och hjälp. Även fått bra påhejjning från många håll, grymt.
lördag 14 april 2012
Sprint fredag
Race för Fredrik idag. Sprint på en bana med brant startbacke och sedan tekniska bitar.Fredrik var 6 sekunder från att kvala vidare,nya tag för test av XC banan i morgon och tävling söndag. Jag testade vadderingen i en sväng under gårdagen.landade på axeln,såg lite konstigt osv.satsar på att axeln är bra till söndag. Kul att kolla på övriga svenskar idag som körde bra. Angelica
Race imorrn
Idag lördag har vi haft en betydligt bättre planering. Han till och med en Powernap mitt på dagen.
Provkört banan, fixat cyklarna så nu skall vi bara dricka någon öl och chilla inför imorrn.
Angelica o Fredrik
fredag 13 april 2012
Tävling på g
Droppar lite bilder från ner resan och provkörningen av banan igår. Idag är det fredag. Skall åka till tävlingsplatsen, hämta nr lappar och provköra XCO banan och sprintbanan.
Riktig teknisk och rolig bana.
Fredrik
torsdag 12 april 2012
Dum dummare och fluffiga får
Igår kom vi fram till Houffaliz och boendet en bit utanför. Räknar ulliga får och kor i hagarna runt omkring. Resan gick bra, Öresundsbron och färja från Rödby följt av autobahn. Vi ska snart ut och cykla och kolla om man får åka banan.
För att få en rättvis bedömning av vem av oss som är mest kass under denna resa har vi två listor.
En med felkörningar, där det står två två.
En dum dummare lista. Ett till Fredrik för dålig planering av hemresa från GC och ett till mig för att glömma viktiga saker som GPS hemma..
För att få en rättvis bedömning av vem av oss som är mest kass under denna resa har vi två listor.
En med felkörningar, där det står två två.
En dum dummare lista. Ett till Fredrik för dålig planering av hemresa från GC och ett till mig för att glömma viktiga saker som GPS hemma..
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)