tisdag 24 januari 2012

Utebliven utsikt

Nyss hemkommen från en skidtur på Lugnet. Jag hade sällskap av Moa och  skulle visa henne den fina utsikten på toppen av 15 kilometers spåret. Antingen kom jag ihåg fel eller så växer träden väldigt fort. Det var inte alls  "värt att dö för " fint med utsikt och sol som jag tjatade om hela vägen dit.
Snett åt höger på bilden skulle man se hela Falun enligt mina minnen från fredagens tur. Nu ser jag nöjd ut ändå trots den uteblivna utsikten. 

Igår började kursen jag ska läsa här i Falun och på fredag ska C uppsatsen nummer två in. ( Vi kunde inte svara på frågeställningen med materialet i den första.). Jag frågade Clara som jag skriver uppsatsen med om vi var dubbelt så dåliga eller dubbelt så bra som alla andra då vi skrivit två uppsatser.
Vi filosoferade en stund och konstaterade att vi just nu är dubbelt så dåliga, men när vi blir färdiga är dubbelt så bra.

angelica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar