fredag 20 januari 2012

Fabian

Idag var det 4x4. VO2 max, hjärtträning o gud vet allt vad denna grisintervallform kallas. Fyra minuter fullt ös följt av fyra minuter vila. Dagen till ära 5 intervaller.

Finns en fin runda på ön som är ganska platt med en stigning på mitten och lätt utför tillbaka till det platta börjar (motsatt om man kör andra hållet, ni hajar!). Monte Leon eller via Ayagaris om ni så vill. Från våran port Los Patios och tillbaka tar det ca 2:20.

Jag, Fabian Bender och vår svenske meckkollega Matti härjade iväg.

Fabian och Matti körde grymt imponerat. Fabian på ett stabilt snitt på 360 Quarkwatt. Själv bonkade jag efter första och landade på ca 20-30 Powertapwatt lägre på de följande 4a. Skiter i o skriva ut watten eftersom den driftar en del mot monark samt piss och skit att jag inte orkar mer än jag gör (för klen) osv men för er som följer så är målet och ligga på 120% och idag låg jag runt 110-115%.

Som våra sköna grannar kommenterade våran watt och träningshysteri. "Kilowatt, mumbojumbo, och pang uppför, mumbojumbo, platten full gas, svett, blod, tårar omräknat till kiloeffekt mumbojumbo. Om ni vill få läsare måste ni kanske förklara mer vad ni gör och hur det funkar!?"

Imorrn blir det vansinnesdistans med CC!

Sov gott

Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar