måndag 21 november 2011

Trött

Idag invigde vi mjölksyran på Gran Canaria. Körde test i backen mellan Fataga och San Bartalome ca 45 min norr om Playa del Ingles. Vi hittat en start och slut punkt och tog för mig knappt 20 min där emellan. Lite kort, men får duga för denna gången. Mitt Powertap hjul visade 391w och omräknat landade det på 384 w. Utifrån detta värde kan vi beräkna vilken zon jag skall ligga i för att gneta mjölksyra. Trevlig sysselsättning. Fått ett gediget träningsschema från Isak "Coach" Strömberg där fram till jul är inplanerat stort fokus på tröskelträning och då mellan 12-20 minuters intervaller om 2 till 4 stycken med en effektiv arbetstid på ca 40-60 min. Det är gött och åka iväg till värmen och ha möjlighet o träna i princip obehindrat och det enda som styr en vardag en massa siffror. Samma skit siffror som gnetas hemma i garaget. Cykling till en ny nivå, eller bara tillbaka till stenåldern? Skulle lika gärna kunna sitta hemma och vevat på en gammal Monark ergometer hoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar