onsdag 9 november 2011

Pedagogiska priset

När en bok belönats med " Pedagogiskt pris" känns det genast bättre. Jag lånade Metodpraktikan på biblioteket idag. Har gruvat mig länge för att läsa den gröna minitegelstenen. Men när jag såg vilket pris den fått kan det inte gå fel. Jag kommer inte ens behöva öppna boken, jag kommer förstå allt ändå.
Misslyckas jag med tentan har jag dock inget att skylla på. Är boken pedagogiskt skriven är det bara min egen dumhet som står för ett eventuellt failande.

Sitter i skolan och får saker gjorda. För utom låna trygga böcker har jag lämnat in en rest. Har fler kvar, men de spar vi till en annan dag. Skyller på att lungor inte mår bra av att vara i en bunker utan luft i mer än tre timmar. Och att jag har ont i nacken. Och att jag är trött. Och att jag är lat. Det sista är iallafall sant.

Kul att Fredrik får vara ute på havet och andas frisk hälsosam havsluft. Kul när andra har det bra.

Barken i Smedjebacken får illustrera havet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar