lördag 18 februari 2012

Min kompis David har (eller i alla fall hade) en snowboard där det stod "Catching is the sound the kaiser makes when the business is god"på ena sidan, ovanför stålkanten. Bråda dagar på jobbet, cyklar som skall servas, tvättas med mera. Det går bra för dem. Mycket av inventariet är uthyrt. 

Jag märker samtidigt så tydligt när det går över en viss gräns. En slags stress. Inte så man mår dåligt utan man känner att det finns mycket och göra.


Tackar Pontus för att styrt upp att vi bara jobbar 20 h per vecka á 4h dag, 5 dag/vecka. Skönt när det smäller till med både träning och jobb att bara vara kontrakterad på halvtid.


Det är svårt att prestera och trivas samtidigt om inte träningen får sin beskärda del av fokus. Både rent praktiskt och fysiskt att genomföra ett pass men desto viktigare att få den återhämtning som behövs.

jag sticker inte under stolen med att jag har varit sämst för att inte dra till med helt värdelös att inte prioritera mer relax i tillvaron. Finns flera som sagt det till mig och det har blivit bättre. Ni vet vilka ni är!


Numera prioriterar jag nästan vilodagar och återhämtningspassen högre än intervallpassen. Där trivs jag. Det är där form och motivation byggs upp. Tänkte kört mtb idag, tyvärr fanns det inga lediga cyklar så det fick bli Monte Leon rundan via Ayagaris som är ca 30 km lång från jobbet. Det tillsammans med ett morgondopp så får det gärna vara lite hetsigt på jobbet under eftermiddagen.

Imorgon söndag är det intervaller. 15 minutare. Det skall bli kul!


Fredrik

1 kommentar: