måndag 6 februari 2012

Dop och kyrkor

Det fikas här i Dalarna med. Dock inte så kopiöst som på GC. En barndomsvän döpte sin och sambons son igår och efter det, dopfika. Smörgåstårta och vanlig fika tårta.
 Det tränas lite här också. Lyckades ta mig upp ur sängen innan dopet igår för att köra intervaller på testcykel. Snart ska jag ut på distans. Kroppen börjar kännas ganska pigg när jag cyklar vilket är bra.

Lånade en bild från internet av Rättviks kyrka där dopet var. Fram till jag flyttade till Stockholm för tre år sedan trodde jag att alla kyrkor såg ut som den i Rättvik. Inte nödvändigtvis vita, men att kyrkorna bestod av ett eller flera torn och låg vid ett fint ställe. Väl i Stockholm stod det " kyrka" på en platt tegelbyggnad utan torn, byggd bredvid en trafikled. Sedärja.
Bild från Wikipedia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar