tisdag 7 februari 2012

Bäbisgnäll

Skrev här om dagen att jag kanske kände mig lite stark. Fail. Fick såklart äta upp det under distanspasset igår.
Jag och Lisa Ström åkte ut vid tio tiden i helt okej 5 minusgrader. Lyckades vara ett skapligt trevligt sällskap till Enviken. Diskuterade några av livets mindre viktiga frågor och undvek snömodden i kanten och mötande lastbilar.
På vägen mellan Enviken och Sundborn blev jag hungrig. Utgjorde ett sämre och sämre sällskap ju hungrigare jag blev. Öppnade munnen ibland för att gnälla över min hunger och att jag inte tänkte efter före angående medhavd matsäck. Dock höll jag med om allt Lisa sa. Ett mmm eller ja tar mycket mindre energi att få fram än ett nej, som skulle krävt en utläggning om varför jag tyckte olika.

I Sundborn tvingade jag Lisa att vakta cyklarna utanför mataffären medan jag köpte en cola och banan. Helt värdelöst käk. Skulle valt en flintastek eller motsvarande. Efter två kilometer var jag lika hungrig igen och Lisa fick fortsätta med sina monologer.
Väl i Falun längtade jag hem till mitt matförråd. Det bestod just då av en påse bladspenat, vilket jag tyckte lät som det godaste på jorden just då.
Lisa var däremot stark. Och hård, drack en halv flaska fruset vatten, utan att gnälla det minsta.
Försökte maskera mitt cola drickande. Foto Lisa Ström

/ angelica, nu mätt och kapabel att föra ett samtal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar