lördag 11 februari 2012

Bekant röst

Påväg till friidrottshallen och dagens TC runda hörde jag en bekant speakerröst i höjd med Lugnets skidstadio.
Mycket riktigt var det skidtävling, Lilla SS, på G. Stannade en stund och kände mig sentimental när jag såg ungdomar och deras föräldrar komma bärandes på skidfodral och vallaställ.
Sedan jag gick ut skidgymnasiet 2008 avvecklades min tävlingsverksamhet på skidor i pedagogisk takt. Tjejvasan och några andra lopp. I år ser det däremot ut att bli tomt på den fronten. Trodde jag skulle ta det bra, men suget kom smygandes när jag tittade på skidåkarna under dagens tävling.
Saknar dock inte att gå upp tidigt. Frysa. Prova skidor två timmar innan start och bli svettig. Stå och bli kall i väntan på att värma upp. Det jag saknar är att vara genomtränad för båda skate och klassisk åkning, kunna ta ut sig max i spåren. Men. Tröttade ut mig själv rätt bra på TC:n med i förmiddags.
Så tror jag knappast att pappa saknar att valla skidor om fredagskvällarna heller.
Valla inför någon tävling. 
Jag i Älvdalen 2010


Min syster under samma tävling. Har an någon anledning glömt om vi körde i samma klass eller inte. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar