söndag 8 juli 2012

Vinst på Mörksuggejakten

Idag vann jag den roligaste segern hittils sedan jag blev elitåkare. Mörksuggejakten på hemmaplan. Det är alltid mycket folk ute i byarna och hejjar oavsett vilken placering man ligger på, men det är extra kul att åka som ledare och att komma in på stadion som vinnare. Emmy och jag hade sällskap upp till Vidablick där hon tog spurtpriset. Sedan ville jag vara först på stigarna över Hedsåsberget. Efter det fick jag en lucka som växte till mål. Jag trodde att jag skulle bli ifatt åkt av Emmy eller Stenerhag, speciellt när jag fick sänka farten lite efter de tre första milen. Hamnade i en bra grupp men det gick lite fort. Men då det var tomt bakåt gjorde jag bäst i att bita i, istället för att hamna själv.
 Hade bra draghjälp under hela loppet. Också lagning från fancluben. ( Mina mor och farföräldrar och mamma,pappa) Pontus kunde tyvärr inte starta och åkte runt med hjulen i de tekniska zonerna till oss åkare. Tack. Det bästa av allt var ändå tårtan Barbro fixade från Fricks efter målgång.

Fredrik startade idag med ambitionen och knä för att tävla. Han gjorde det riktigt bra och kunde sitta med andra gruppen. En fin sjundeplats fick han, kommer kanske en utförlig rapport om upplevelsen senare.

 Pappa lyckades ta ett kort där jag inte hänger över styret. 
Radio Siljan, kul. 

2 kommentarer:

  1. Grattis till en fantastiskt fin seger, förstår att det måste kännas lite extra bra på hemmaplan. Ingen bild på tårtan?

    SvaraRadera
  2. Tack, ja det var fint att vinna på hemmaplan. Tårtan var lite för fin för att fotograferas..

    SvaraRadera