torsdag 5 juli 2012

Rullskidor för nybörjare

I Varberg övades (torr)segling. I utbyte lär jag ut allt jag kan.

Det vill säga åka rullskidor. 
Och cykla i dommartornsbacken upp till hopptornen. 

Som det står i förra inlägget var det Ränneslättsturen i Eksjö i söndags. Jag hade piggare ben än jag haft på de tidigare tävlingarna, Lida Loop och Borås. Jag och Emmy hade sällskap och turades om att dra under bitar av loppet för att  hålla undan för Ann, som fick problem med kedjan i starten. Med två kilometer kvar snubblade jag i skogen och orkade inte jaga ifatt Emmy, som vann med cirka 20 sekunder. I helgen är det långlopp igen. Mörksuggejakten på hemmabanan i Rättvik.
(Fördelen med att flytta mycket är att man har hemmabana lite var stans.) Ska bli kul. Banan är torr i dagsläget men med 30 millimeter regn på lördag blir det  lerigt och fint. 

Jag bakar cheescake likt kaminmannen bakar bröd i Percy Tårar. 

"Pigg" efter 30 sekunders intervaller och glad över den långa hjälmremmen.

Fredrik drog årets första bad och jag årets första dopp. Varmt vatten är inte till för Sverige.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar