söndag 29 juli 2012

Nästan som vi tänkte oss

Efter SM tänkte jag visa Fredrik Uvberget och stugan i Smedjebacken. Och åka lite på Finnmarkstursbanan, Ludvika ligger bara tio minuter bort. Vi kom till stugan i torsdags. Grillade och öste ur båten. Planerade för morgondagens distanstur. Sedan spydde jag hela natten. Dagen efter låg jag under täcket i min egen febervärme. Fredrik cyklade en timme. Var trött. Kom tillbaka och la sig under en bok i gräset resten av dagen.
Dagen efter kom vi iallfall iväg till Uvberget och jag fick visa den roliga stigen. Passade på att flyga in i blåbärsriset också. Landade som tur var på samma sida som under vurpan på SM. Bra att samla blåmärkerna på en sida av kroppen. Fredrik tyckte självklart att stigen var det roligaste han sett...


 Fick ut båten och ersatte febersvett/spylukt med sumpvattendoft. Farmor och Farfar kom till stugan och vi åt lunch tillsammans. Sedan åkte vi tillbaka till Falun. Halvsov klockan åtta och konstaterade att tävla i morgon (idag) nog inte var någon bra idee om resten av säsongen ska gå bra. 
Livet kan ju inte alltid gå som man tänkt och vi slapp i allafall sitta på något sjukhus och tur med vädret och så vidare.



Glömde att i förra inlägget tacka Pontus och Sören som tillbringade mycket tid med att fixa mitt framväxelreglage under SM. Någon liten fjäder innui hade gått av. Tack för att ni hade tålamod!

angelica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar