lördag 31 december 2011

Uj, det såg trögt ut!

- Uj, det såg trögt ut! Sa en tant med hund när jag passerade henne i en brant backe under gårdagens cykeltur. Tack det samma svarade jag väluppfostrat inte. Tyckte det gick förhållandevis lätt för att vara första turen sen allt snorande jag sysslat med i två veckor. Kollade så att hoppbackarna stod kvar och rullade hem.

Idag däremot. Idag både såg det och gick trögt. Hade sällskap av Lisa Ström, Jesper Larsson och Borlängegänget. Lisa och Jesper förklarade pedagogiskt för mig att snart var vi framme i Torsång där det finns ett fik. Och att jag skulle nog överleva vägen tillbaka.
Började tvivla ett tag när jag räknade cyklisterna i klungan och undrade vart personen längst fram kom från. Kom på efter ett tag att jag kände igen han och att han varit med hela tiden.

Men solen sken och det var frost i gräset. Trött blev jag också, uppenbarligen. Inte så mycket att gnälla om egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar