tisdag 6 december 2011

Motivations studie

Efter en hårdare träningsvecka tänkta jag ta det lite lugnare inför helgens avslutande cup tävlingar i Merida Nortthwave CX cup. Lidköping och Mölndal är värdar för racen. Men först en vecka med fokus på C uppsatsen. Vi ligger tre veckor efter på grund av sågade ideer och problem med att hitta material.
---------------------------------------------------

En studie i motivation;

Igår när jag och Clara, som jag skriver C uppsatsen med, precis satt oss på Kungliga Biblioteket för att leta material:
 Jag: Clara, ska vi fika sen när vi är färdiga?
Clara: Ja?! Självklart.

Idag, när vi just slagit på datorena och kanske tänkt på att börja jobba:
Clara: Ska vi ta den där fikan vi pratade om i morse?

I helgen påväg till Grönklitts slalombacke för intervaller med Erika:
Erika: Tänk när vi är klara med passet, då blir det bastu och öl.

Det kanske inte är så konstigt att vi ligger tre veckor back i planeringen. Men de bästa ideerna och uppfinningarna har ju kommit fram över en fika..

Spurten i Sunne i början av cupen, Kajsa Snihs och jag.  Foto: Jahn Ekman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar