torsdag 13 oktober 2011

Lite träning här på bloggen

Eftersom Fredrik inte får träna och mest skriver om våra sponsorer som gör cyklingen möjlig, tänkte jag redovisa lite träning. Jag satsar under hösten på cykelcrosscupen. Femton deltävlingar bjuds runt om i landet, nio räknas till slutresultatet. SM går i Åstorp i november och det är huvudmålet med höstens tävlande.


Två bilder från andra deltävlingen i Ludvika förr förra helgen. Jag tog min första CX cup seger före utlandsproffset Karin Aune och Falu CK:s Lisa Ström.
 I cykelcross finns det hinder efter banan, bland annat trappor.
foto; Jan- Erik Bodin


Så till dagens träning. Som ex skidåkare tycker jag om träning som involverar stavar, skidor och pjäxor. I morse fick jag nöja mig med enbart stavar. Sex skidgångsintervaller i Lida backen  här i Tullinge, följt av
spring i sandbacke. I eftermiddag blir det styrketräning och strukturering av nästa års plugg. 



Bild från skidgångsträning på Högdalstippen förra hösten.
foto; Thomas Karlsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar