tisdag 25 oktober 2011

"Han har en sån där hatt som konstnärer har..."

"Denna dag, inte ett liv." Fabror Melker i Saltkråkan, när saker och ting inte går riktigt som han planerat. Tycker det är frustrerande när tiden går fortare än vad man planerat. Har egentligen inte varit stressigt men hade två inplanerade möten (låter iaf sjukt viktigt) som det kändes flöt ihop och fick skynda för att hinna med och förbereda sig inför dem. Vill inte hålla på det men heller inte säga något förrän det blir lite mer klart men spännande blir det iaf.
Vad jag kan berätta är att jag var hos vår lokala Urmakare Håkan i stan. Lyckades sladda vällt med hojen i Åre sista dagen o sista åket. Tog emot mig med klockan och vred av bandet. "Lugnt!", tänkte jag då men ett nytt kostade typ 700-800 kr. Lite mycket så kolla på en ny klocka nu. Lär inte blir något atomur utan någon enkel variant. Vi får se.
Avslutar med ett kommentar från en liten grabb mer sin mor som passerade mig i Göteborg. Hade på mig mina militärkläder och min gröna basker på huvudet. Sjukt opraktisk och skum huvudbonad förövrigt men satan vilket jobb det va att få den. Ändå nöjd och ha den får jag erkänna. Grabben säger till sin mor. "Ååh, kolla en militär." Omedvetet så sträckte jag på mig lite. "Han har en såndär hatt som konstnärer har! Varför har han det?" Och vips så var man nere på jorden igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar