lördag 27 juli 2013

Ett bra SM

Det här med att åka SM gick ju bra. Det var länge sedan jag gjorde ett bra XC SM, så det kanske var dags. Som Fredrik skrev kom jag trea på cross countryt. Lång länge fyra, parkerade i en backe och avståndet till Åsa växte. På sista varvet började jag plocka in. Sören, Åke, mamma och pappa sprang runt i skogen och skrek att jag skulle åka fortare. Så då gjorde jag det. Trodde dock inte att jag skulle komma ifatt men det gjorde jag. Det var en fin medalj även om det saknades två namn på startlinjen.

Tyvärr punkterade Fredrik, riktigt tråkigt. (Min första reaktion var dock lättnad då jag utgick från att han craschat när han inte kom med gruppen han åkt med första varvet.)

Sprinten gick också bra. Missade bronset efter att ha tagit sista kurvan dåligt i kombination med att Ann var starkare än mig. (Hon skulle ha tagit sig om tidigare om hon inte råkat dra ur pedalen på den andra raksträckan.)

Idag ska jag tvätta min dammiga cykel och se hur lagren mår. Det var sol hela veckan. Vilket resulterade i en snustorr grusplan som delade med sig i kastvindarna som var. Tack till Södertälje CK som ordnade ett bra SM. Banan var kul efter de förutsättningar som fanns, åker man tillräckligt fort är alla banor tekniska och jobbiga.

Tack också till far och mor Bleckur, Erikssons, Söderqvists, 208 och mina egna föräldrar som langat, hjälpt till och sprungit några mindre intervallpass i skogen när vi cyklat för att heja.


Foton tagna av Per Kumlin

Stafettlaget med Ludde, Per och Lars tog hem stafetten efter att Lars vände in och ut på sina lungor under sista sträckan. Kanske veckans mest spännande lopp. Mitt lag med Martin och Stefan kom runt sjätteplats.




Bilderna från prisutdelningen efter XC:t och sprintstarten är tagna av Thomas Rissveds och lånade från Jenny Rissveds hemsida. 

Efter en vilodag i Stockholm vart vi lite trötta.. Foto Lars Bleckur. 

Martin och Lars beställde den lilla varianten av revbenspjäll.

Mamma på restaurangen. 

Mr Fredrik.

137:ans ölhak med 500 sorters öl. Vi han dock inte med alla.

Lunchtime med primuskök.

Fredrik ställde sig skeptisk till pizzan han beställde.

Jag var desto nöjdare med min glass.

Det krävdes två man och tre åskådare för att få upp spikarna som fäste tältet. 

På vägen hem tog jag en fika och passade på att studera långtradarutbudet. 

/ Angelica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar