lördag 20 juli 2013

SM 3a

Angelica kom 3a i damer elit. Låg ett tag 5a men kunde plocka ikapp ut på sista varvet av 6 och kunde bärja bronspengen.

Jenny Rissveds körde stabilt i egen majestät och kom typ 1:30 före Kajsa Snihs. Tidigare under säsongen har inte varit Kajsas bästa men körde säkert idag och vann 2a platsen. Hon vart ca 1:30 före Angelica.

Själv fick jag en mindre bra start men kunde plocka på andra varvet ikapp till en kamp om 3e platsen. Efter knappt halva 3e varvet punkade jag i en utförslöpa. Appstlahästarna mot tekniska. Bytte hjul och långt bak i fältet.

Plockade placeringar och såg vid olika passager att jag höll ett lite högre tempo än dagens 3a Mattias Nilsson.

Kände jag hade riktigt bra form och ben och tråkigt med punkan. Körde lite för självsäkert ner där så vart inte helt otippat att något kunde hända.

Det är SM o allt händer. Jag har lyckats bra på andra tävlingar då andra failat. Idag vart inte min dag, stolpe ut.

Nya tag på måndagens eliminering.

Svensk mästare vart Mattias Wengelin, 2a Calle Friberg och 3a Mattias Nilsson.

Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar