lördag 13 juli 2013

Går det bra med rosa?

Idag har jag och Fredrik spenderat dagen i min rosa donut. Vi, liksom halva Göteborg, åkte ut till Bränno i eftermiddags. (Tur nog gick vi till den halvan av ön dit nästan inga andra hittat.) Vi fikade, åt mat, fikade igen. Och badade i min donut. Som jag nästan köpt gratis.
I fredags efter jobbet var jag på jakt efter något att flyta på idag. Såg verkligen framför mig hur jag flöt runt i havet med solen i ögonen. 
 Hittade ingen badring på Ica men visste att Statoil sålde diverse flytsaker. Missade infarten till Statoil innan Göteborgs stad. Åkte hem, vände och körde tillbaka. ( Kan läggas till att jag var både hungrig, trött och varm.) Inne på Statoil såg jag att man måste tanka tre gånger. Sedan får man köpa en flytande donut för 39 kronor.
- Jaha, vad kostar den annars då? Frågade jag.
- 179 kronor.
- Det var ju dyrt. Svarade jag och såg framför mig hur jag måste tränga mig in i Nordstan med alla andra fredagstressade och svettiga människor för att köpa en luftmadrass på Stadium.
Då hände det.
- Men du kan få den för 39 kronor. Vi har så många, går det bra med rosa.

Det gick jättebra med rosa. 

Efter att jag blåst i en veckoförbrukning av luft tog Fredrik slutklämmen med sina 10 liters lungor. 





/ Angelica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar