tisdag 21 januari 2014

Viktigt information

Världen, jag informerar; snön och kylan har anlänt till Varberg! När jag kom hem från Belgien fanns kylan. Dagen efter snön i luften. I helgen gott om snö på marken.
 Lämnade skidorna hemma i Vikarbyn efter julen då jag absolut inte trodde på annat än regn och slask. Nu kan den nötige åka 600 meter skidor i Åkulla, strax utanför Varberg. Där körs också ett skidlopp på 42 kilometer  i mitten av Februari. Tills dess ska jag ha hunnit få ner ett par skidor. Vem vill inte åka 15 varv på en två och en halv kilometer lång slinga?

Snöfronten är alltså tillfredsställande bra. Hur går det då med snoret?
 Låtsastränade lite i helgen i form av shopping på outleten Freeport. Följt av en guidad tur runt Varberg med Maja som kom på besök.
Igår fick det vara nog med latandet och jag började träna på riktigt. Skönt tyckte jag. Mindre skönt tyckte min kropp som slöat till sig. Men den är nog snart med på noterna igen.

Godkänd godmorgonvy.

Freeports huvudbutik.



Maja på fästningens kant.

/ Angelica



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar