lördag 18 januari 2014

Blå gult i Belgien

Rucphen!

Svårt ord och skriva, omöjligt och uttala. Rucphen ligger i Nederländerna. Där var det race i Cyclocross idag.

Denna veckan har jag och Angelica varit med på landslagslägret med Cyclocross i dess sanna hemland Belgien. 7 dagar, 3 tävlingar och en massa träning.

Lyckades lägligt ge Angelica min förkylning jag haft över nyår lagom tills vi skulle åka ner. Hon vart inte kry och åkte hem tidigare i veckan.

Vi har bott i Ninove i i Belgien ca 1h från Bryssel. Klassiskt område av alla vårklassiker som härjar runt där. Förbundskapten H Mård och meck Robin var mer entusiastiska än oss över de djävulska paverena. "Klassisk cykelmark", sa dom.

Hunnit med både pave sightseeing, intervaller i lera, distans i ösregn och ett och annat rullpass i uppehåll.

I Sverige har det gått bra med Cyclocrossen. Vann flera deltävlingar och cupen totalt. 6e platsen på SM, när alla för en gångs skull va med, har jag mer och önska av, men ändå.

I Belgien är jag verkligen vatten värd. Det är stentufft i vilken bondtävling som helst. Det var lindrigt sagt en tjock min första internationella tävling tillika världscup att bli avplockad efter 30 min av totalt 60.

Nu har jag kört totalt 4 race. Det har väll gått bättre.

Åter till Rucphen idag lördag. 30-35 deltagare. Slingrig bana men ganska snabb. Lyckades äntligen komma runt utan och bli avplockad. Det var bra. Slutade 18e totalt 45sek efter Darvell. Calle 11a. Martin ca 20e och Åsa 5a.

Min prestation är knapp godkänd tycker jag. Mest för att jag vill ta mig runt utan varvning men också känna man är med längre fram. Dock är det sjukt kul och lärorikt som bara den.

Har inga bra bilder från ett av passen med Martin Eriksson men sladda runt i hal lera är bland det roligaste som finns.

Imorgon söndag är det race igen i närheten av Bryssel. Flyger hem imorrn kväll.

Summering
Bra
Tävlade utan och bli varvad. Första landslagsuppdraget.
Dåligt
För långt efter. Måste cykla fortare.

Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar