måndag 2 september 2013

Post Långlopps SM, Bockstensturen, Lisebergsbesök och Kräftfiske

Jag fick varken chansen att köra om den svenska tröjan i marathon eller om en andra plats i långloppscupen. Min vänstra höft har länge tyckt att långa lopp med mycket grusvägsmalande i kombination med långa bilresor varit tröttsamt. En bit in i SM fick den tvärnog. Först blev jag trött och fick släppa ledarduon. När jag slog av på farten började smärtan komma och den stannade längre än vanligt.

Veckan som gick har jag ägnat åt att återfå normal rörlighet, alltså att kunna gå utan att det hugger till. Tycker jag jobbat på bra, till både min höfts och Fredriks örons fördel..

I lördags langade jag åt mina föräldrar och diverse andra åkare på Bockstensturen. Hejjade/ tog dåliga kort på CRT:s åkare också. Fredrik och Dennis Wahlqvist ledde vid första kontrollen. Kul att se även om fler åkare sedan kom i fatt. Vid sista kontrollen där jag stod hade en klunga på fem man bildats. Fredrik missade spurten men kom ändå fyra och Lars femma.

Mina föräldrar stannade kvar i Göteborg och i går stapplade de runt på Liseberg med mig och Fredrik, som också var aningen trött. Pappa hade Balder att bocka av på sin lista. Sedan gjorde jag upp med förra årets skräckkarusell. En gunga som svängar fram och tillbaka, i högsta läget är man över 90 grader från marken. Det hade varit kul och trivsamt om man inte sitter fast så dåligt. En arm över magen. Man behöver inte direkt lida av tvångstankar för att varje gång gungan svänger se framför sig att armen lossnar. Fredrik gjorde oss sällskap bara för att höra mina dödsskrik. Alla ska vi roa oss..
För att få möjlighet att hävda oss i tävlingar spelade vi Kasta Sill. Pappa och Fredrik vann med elva, mamma fick i nio. Jag var överlägset sämst och prickade i tre..
Vi noterade också att precis ALLA gick omkring med minst tre vinster från chokladhjulen. Vi spelade och spelade, men ingen vinst. Sista gången gillt fungerar sällan. Men igår vann mamma och pappa enorma mängder Schweizernöt på sista rundan. Billigt kilopris..

Laddade innan start.

Vääänta vänta. Hädan efter ska jag cykla snabbt som blixten så langarna slipper vänta..

Suddig Fredrik i delad ledning.

Syskonen Edin. Martin cyklade hel loppet och Catharina tre milaren.

Bleckurs bjöd på tårta efter loppet. 

Söndagen började med att vi hämtade 30 kilo kött från en ekologisk gård. Med enorma höbalar. Dessa och traktorn var det häftigaste.

Nöjda efteråt.

Sillkastning.





Veckan efter Vasan hälsade jag på mormor och morfar. Morfar har byggt en kolmila som snart är färdig kolad.


Rekreation vid Dammsjön.

Uppgörelse om vem som ska bli Maja.
Det har fiskats kräftor också. Och lekts med labrador.

Kusiner och jättekräftan.

/ Angelica




2 kommentarer:

  1. Så det var föräldrarna du väntade på! Undrade verkligen vad du gjorde med flaskorna i högsta hugg typ längst bak i "kön" där jag cyklade runt med min sjuka kropp... men det var kul att se ett bekant ansikte! Krya på kroppen, jag lägger in min på kurort & spa tillsvidare och återkommer 2014 :-)

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att du är sjuk, hoppas det inte blev värre av att cykla! 2014 är snart här och så nästa cykelsäsong.

    SvaraRadera