tisdag 20 augusti 2013

Cykelvasan och downhill

Så, då var Cykelvasan over and done. Det gick inte så dåligt för mig egentligen om jag tittar på tiden och tänker på att banan bitvis var blöt och tungt. Men jag fick hela tiden släppa klungor och krigade mig upp för backarna. Det fanns inget att trycka till med.

Jag och övriga i CRT hade en väldigt bra service med lagning och allt. Tack för det alla inblandade! Pappa och Erika åkte runt med mina hjul lite överallt och hejade frenetiskt.

Så, över till det viktiga. I söndags gjorde jag, Erika och Emmy premiär på downhillcykel. Vi åkte till Järvsö och hade kul. Emmy tappade sitt liftkort i första eller andra liftåket. Lite senare på dagen ramlade hon ner från liften. Erika som satt bredvid hade problem med att få fast sin cykel och råkade puffa till henne. Tur nog hade liften inte åkt så långt och Emmy landade graciöst i buskarna. I övrigt gick allt bra.
Vi åkte de blåa lederna, två röda och en svart. I slutet av dagen började Emmy få onda aningar över den svarta leden så vi avslutade dagen med blåa Klas Göran.

Tack Dacia för lån av Lodgyn under säsongen. Bilen har underlättat enormt för oss. I helgen gjorde vi vår sista resa i hop då bilen skulle tillbaka till kontoret. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar