fredag 22 februari 2013

Frisk luft?

Att det är hälsosamt med frisk luft kan diskuteras. Helgen i Åre följdes av en minst lika rolig helg i Falun. Där åkte vi skidor och långfärdsskridskor med Martin, Lars, Per och Hjortsberg. Lördagen var roligast. Sörskog bjöd på fina spår. Vilket var bra. Men eftersom den sanna lyckan ligger i att slå sin partner låg det bästa i att Fredrik "bara" orkade åka 18 plus 13 kilometer medan jag ( och Lars + Martin) åkte två varv på 18 kilometraren.
Mycket frisk luft som sagt och på måndagen fick Fredrik ont i halsen och penicillin på det. Jag har känt mig trött hela veckan. Försökte få hypokondriker medicin hos läkaren men dom tyckte jag var frisk. Vilket visade sig vara sannt under tc passet på kvällen.
Då havsluft sägs vara så hälsosam borde ju felet ligga i att vi andats "fel" luft? (Och inte i konstant två timmar för lite sömn i för många veckor.)
Fredrik är i alperna och åker slalom denna och nästa vecka. Och där är  luften riktigt frisk. Om teorin stämmer lär ju han vara sjuk vid hemkomst. För sova ordentligt kommer de såklart göra.


Bild lånad av Per och skridskor lånade från Cykelcentrum genom Martin. Tackar för det!



Jag har tagit examen och Erika åker snart till Indien. Så vi slog i hop allt till en avsked/ fira middag på Hammars i Falun. Kul att träffas och god mat. En bra kväll förra fredagen. Lyckades dock krocka med den heliga finalen av På spåret. Där de till och med åkte till Rättvik..


/ Angelica



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar