lördag 6 oktober 2012

Som salt och peppar. Hallon och jordgubb. Krossade tomater och tonfisk


Some times the feelings are right.

Vi hittade varandra på en gång. Crossen och jag. Som vin och ost. Rutigt och randigt. Tublim och svordommar. Vissa saker hör bara ihop naturligt. Undantag för en svacka innan jag kom på hur bromsarna skulle justeras. Tog en vända i mörkret igår på Lugnet efter monteringen. Endast vi, stjärnorna och ett gäng stackare som sprang intervaller efter visselpipa var vakna..
Crossen svarar när jag begär det och är svart. Allt jag tycker om på en gång. 



I morgon blir det crosstävling i Kumla. Tycker egentligen att om man, som jag nu, bara kör en dag så kör man på lördagen. Då är alla lika pigga, nu kommer ju jag (rent teoretiskt) vara piggare än de som också tävlar idag. Skyller på att jag kom hem från Göteborg i torsdags kväll. Byggde klart crossen igår och ja. Lite lugn och ro ibland. 

Min syster kan det här med inflyttpresenter





angelica


1 kommentar:

  1. Bra det!
    Min cross är lik sin ägare. Trög i starten men stabil rakt fram...

    SvaraRadera