måndag 15 oktober 2012

Falu CX helg

Måste återigen poängtera hur kul det är med cykelcross. 
Så, till helgens två deltvälingar i Falun. Banan var lite omgjord mot förra året. Till det bättre. Vi åkte ner på sidan av mördarbackens början, där VM 2015 maskinerna gjort en lerig nedfart. Inte så lerig, med lite trixig om man åkte fort. Eller rolig om man åkte fort.
Åsa Erlandsson var lika starkt som i Kumla och vann båda dagarna. Jag var däremot starkare än i Kumla. Första dagen tog jag starten. Orkade sedan inte hänga på när Åsa gick om, men avståndet blev inte så stort. Låg runt 15 sekunder tills det var två varv kvar. Då tappade jag lite till. Men nöjd med loppet. 
Lisa Ström, ihoplappad och utan större blåmärken, kom trea. 

Hade supporterklubben på plats. Denna gång utökad med min äldsta kusin med labrador. Vinst var det enda som räknades från dessa två. Nu blev det ju inte riktigt så men som Johannes, kusin, sa " Du ledde i allafall i starten, det kan ingen ta ifrån dig". Han lovade att kolla på Uppsalas bakgator om han kunde hitta något som gör en snabb. Omtänksamt. 

Dag två tog jag det lugnare i starten, plus att Åsa åkte lite fortare så det reglerade sig själv. Hade som taktik att inte dra i början för att kunna hänga på längre. Vi åkte jojjo i två varv innan benen inte orkade Åsas tempo. Blev ganska mycket tid, men jag är nöjd med loppet.

Tack Falu CK för bra arrangemang och roliga banor.
( Hade varit spännande om banan gått baklänges dag två, med en lerig springbacke där vid mördarbacken) 

Jag, Åsa och Lisa på pallen




Mina föräldrar kom förbi igår och skulle "bara hämta ett par saker" jag inte behöver i Göteborg. Det var "bara ett par byråer, köksbord, stolar och trasig stationär dator". Pappa tyckte att jag flyttar lite för ofta mot hur kul han tycker det är att bära möbler. Dock kom båda mamma och pappa igång när de fick pussla och trixa för att få rum med allt. Tjatade efter mer saker att packa in i slutet.
Tack för hjälp. 

/angelica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar