måndag 18 juni 2012

Semester var det här

Efter en äkta 40 timmar arbetsvecka ägnar jag mig nu åt en äkta semestervecka. Tror jag. Vaknade tio och har inte borstat tänderna än. För det, arraksbollar och öl, definerar väl en semester. Befinner mig på västkusten och det är ju där många spenderar sina lediga veckor på sommaren, så ett rätt.

I helgen åkte jag Sverigecupen i Borås. Jag hade förväntat mig två saker. Trötta ben efter en veckas jobb ( det är jobbigt att städa!)  följt av de stummaste benen i år på Ingarvet GP i torsdags. Eftersom solen aldrig skiner i Borås väntade jag, Lars och Ludde oss regn i dagarna två. Men det där med regnåkning hade jag övat på i onsdags då jag prickade in ösregn, åska och blixt under passet.

Dock hade jag varken tunga ben elle rätt om regnfördommarna. Högsommar var det väl inte och kallt blåste det. Men. Gällande svenskt väder får man vara nöjd med så lite.
Kroppen var piggare än under Lida Loop förra helgen vilket var skönt. Dock kunde jag inte göra något åt Ann Berglund som tog kommandot från start båda dagarna. Två andra platser fick jag ihop.

Nu väntar, förutom en vecka utan rengöringsmedel och damning av golvlister, sex dagar med distanspass.

Fabian Bender tog snygga bilder under Ymer racet i lördags. Länk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar