onsdag 14 oktober 2015

Två race- ingen cykeltvätt

Två cyclocrossrace och jag har inte behövt tvätta cykeln en enda gång. Egentligen har cykeln inte tvättats sedan jag och pappa körde intervaller vid Jarlstugan en frostig morgon förra tisdagen. Vackert väder, men ovanligt crossunderlag.
Helgens cuptävlingar ordnades på, för mig, två nya platser. Uppsalas bana var kort med mycket gräs och två långa springbackar. För långa enligt mig. Löpträning är något jag får börja köra för att undvika telefonstolpar varje gång det kommer en trapp eller slänt.
Västerås bjöd också på en lång backe, med sandunderlag för att säkerställa stumma ben. Banan var i övrigt väldigt rolig och vacker, vi cyklade kring en sjö som ramades in av höstens färger.
Helgens resultat blev en vinst och en andraplats. Vilket känns bra.
Nu väntar slagsmål mot tubjulen som (äntligen) är färdigbyggda. Bara limmningen kvar.. Något roligare som också väntar är cx sm nästa helg, kanske kan det komma ett väderomslag och som ger oss ett lerigt race.

Löpbacke i Uppsala. Foto; Göran Eriksson.


Telefonstolpar och sand i Västerås. Foto; Göran Eriksson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar