fredag 22 maj 2015

Tävling och träningstävling

Här både tävlas det och träningtävlas det. Igår körde vi Activitus Sport Clubs öppna KM i Skatås. Banan var väldigt bra, bara några procent bestod av grusväg. Ingen lång backe fanns men det gick hela tiden upp och ned, vilket gjorde mina ben trötta efter två av fyra varv. Fick då släppa min jakt på Thor från Void, som låg närmast framför. Fredrik vann herrklassen och kom ifatt mig på sista varvet.
Det här med korta backar som blir långa ändå uplevde jag också förra lördagen under Swe cup i Huskvarna. Efter att ha kollat in höjdmeterantalet antog jag att banan skulle gå några vändor upp och ner för hela slalombacken. Nu "nöjde" arrangören sig med halva stigningen. Otrolig tur för mig, vet inte om jag hade kommit upp annars. Även denna bana var väldigt rolig och mycket MTB, flera ställen hade både a,b och c linjer. Loppet gick bättre än jag tänkt, blev varken sist eller varvad och det var kul att tävla igen.
Mina skadeproblem höll sig i relativt bra skick i Huskvarna och dagarna efteråt kännes helt okej, dock gick det inte lika bra under gårdagens race. Men det känns ändå bra idag. Hej och hå.

Nu laddar vi för att hejja på några vänner som springer Göteborgsvarvet i morgon.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar