onsdag 13 maj 2015

Språkresan

Efter att ha pratat tyska, engelska, svenska och lite norska, langat/ åkt EM och skottat mil efter mil på autobahn är vi hemma i Göteborg. Möttes av en ny och säker ytterdörr och fler dammråttor än när vi lämnade lägenhten.
Resan till Tyskland var bra på alla sätt och vis. Som sagt fick vi prata mycket tyska, cykla bland alper och titta på kor. Väldigt nyfikna kor. När jag gick nära för att fota kom de glatt skuttandes och ställde upp sig på rad. Så stod de snällt tills en tant med hund gick förbi, då var jag inte intressant längre.

Efter Stiefenhofen åkte vi till Singen, där tyskan kompletterades med engelska och svorska. Omställningen var dock knepig. Jag och Fredrik gjorde sällskap med norska landslaget. ( Tack för hjälp med lagning och lån av Karchertvätt.)
När förbundskaptenen pratade var jag inställd på att lyssna på tyska och förstod inte alls vad som sades. Hade helst svarat på tyska, men kom på att han nog uppskattade svar på svenska.

Fredrik åkte EM, jag såg till att han åt och sov. (Ingen skillnad mot hemma egentligen..) Nu laddar vi för helgens tävlingar. Fredrik åker i Vårgårda på söndag. Jag tänker så långt åka i Husqvarna på lördag. Även om höjdmeterna är många är distansen kort och jag måste ju börja i någon ände. Mitt mål är att bli trött och inte varvad. Allt där emellan är bonus.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar