måndag 14 april 2014

France

Stilla på bloggen. Full fart utanför internetvärlden. De senaste veckorna har vi jobbat och cyklat. Nu är vi i Frankrike och ägnar oss bara åt de senare, cyklar. Igår körde vi en världscup i marathon i Laissac. Vi var 18 tjejer och jag kom åtta. Början av loppet gick bra, hade sällskap med Emmy och loppet kändes lungt och kontrollerat. Sedan blev jag, utan förvarning, stum i benen. Samma sak som under Cykelvasan förra året. Jag tycker det är mer logiskt när man hänger på snöret och sedan blir stum och avhängd. Sedan åkte jag jojjo ett tag innan Emmy försvann helt. Jag ägnade mig då åt att svära över fransmännens oförmåga att kilometer skylta. Den första hinten om hur långt det var till mål kom med 20 kilometer kvar. Sedan gick det otroligt långsamt mellan varje fem kilometers skylt. Tror fransmännen har ett annorlunda sätt att mäta avstånd..
Hur som, banan var väldigt fin. Roliga stigar både upp och ner. Klart värt att åka om man gillar när det är lite stökigt.
Fredrik orkade bra första två timmarna av loppet men kroknade sedan.
Nu ska vi vara kvar här en vecka och träna.






Det är fint vårväder med svensk sommarvärme. Tip top.

/ Angelica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar