måndag 10 mars 2014

Vinter i Åre

Hej då vårt vinterland. Vi har haft några fina vinterdagar i Åre. Visserligen med lite blåst och regn i själva byn, men på fjället var det full vinter med fluffigare snö ju längre upp man kom. Fredrik åkte slalom alla dagar med Johan och Malin som vi bodde hos och hälsade på. 
Jag tog mig en tur upp på skutan med skateskidorna. När jag kom upp till toppen var det en man som undrade om det var mig han sett i början av backen. Imponerades över att jag åkt upp och inte tagit liften. Jag påpekade att det är mer imponerande att åka offpist nedför branta opistade backar som han skulle göra..

Sista dagen åkte jag också slalom. Kul men fruktansvärt jobbigt. Hade förväntat mig mer av benen, det är torts allt dem jag tränar mestadels även om det inte är just slalom. Tröttheten kan visserligen bero på att jag åkte mer spänt och stelt än avslappnat och smidigt..

Nu är vi påväg hem till vår- Varberg. Min cykel ska komma i veckan= julafton i mars. Ska bli kul att cykla i skogen igen, i väntan på nästa vinter med förhoppningsvis mer snö och kyla.

Semlor, utan hål för mandelmassan. Får man sälja sådana utan att varna innan?


Påväg mot toppen.

Toppen.


Fredriks kompis Johan tycker om att laga god mat. Win win.

Fredrik leker med Harry och Doris.

Skidor till Fröå gruva.


Slalom




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar