fredag 7 februari 2014

Hej kroppen

Min kropp har återvänt. Förra lördagen låg den på botten och krälade. Jag lånade bil och pjäxor av familjen Edin för att åka till Åkullas konstsnöspår. Ambitionen sa två timmar. Efter tio minuter sänktes den till en och en halv. En timme på klockan och jag fick ge upp, helt slut. Skyllde delvis på min slarviga glidvallning, delvis på att banan var för platt. Mestadels på min förkylning.

Hur som, i måndags tog jag tåget hem till Rättvik för ett skidläger med mig själv och frivilliga. ( Pappa och farfar.) I onsdags skejtade jag i en och en halv timme utan att blinka. Idag blev det klassiskt och jag kunde åka på bra. Orkade köra efter krönen och ta mig upp med dåligt fäste.
Tack för det kroppen. Nu kör vi på resten av vintern tack.

I helgen väntas mer skidåkning. Vi har uppstartsläger med CRT, i morgon bär det av till Grönklitt. Elitspåren ska vara uppkörda, vilka jag längtat många år efter att köra..

Fina spår i Åkulla.

Kvällsträning med pappa..

.. och mamma.

Farfar övar på det viktigaste inför Öppet Spår.


/ Angelica



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar