lördag 5 oktober 2013

Fönstertvättarn

I torsdags åkte jag rullskidor igen med IK Stern. De hade hittat en backe som fick tyst på mig. Dels var den tillfredsställande brant på mitten. Dels tog den sju till åtta ( i slutet säkert fler) minuter. Men mest av allt blev jag trött. I vanlig ordning startade jag de första intervallerna som om jag inte skulle köra fler. Vilket, i vanlig ordning, ledde till att jag fick släpa mina syrafyllda ben uppför på sista intervallen.
Tack igen för ett bra pass.

Nu kan man tro att jag inte gör annat än åker rullskidor och saknar snön. Så är det inte. Jag tvättar fönster också. Rutorna var lite skitiga redan när vi flyttade in i lägenheten. Att inte göra något på ett år gjorde inte fönstren renare. Idag gör de ont att titta ut, förut har man fått kisa för att se något. Nu är det så mycket ljus på en gång..
Så cyklar jag cross också, och sparkar på vikterna i gymmet.

Information till den Fredriknyfikne; Han hoppar mest runt i Slottskogen på crossen och simmar i Valhallabadet.

Skönt att med jobb som ger snabba tydliga resultat..

Bild från förra helgen i Oslo. Jag fick se både Holmenkollen och havet.

Och dricka trevligt kaffe.

Med trevligt sällskap..


/ Angelica



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar