söndag 9 juni 2013

Vinst och andraplats på Lida Loop.

Idag var en bra dag för både mig och Fredrik. Vi körde Lida Loop ute i Lida, Tullinge. Det blev extra spänning i loppet, hurvida man skulle överleva eller inte då det blixtrade och åskade titt som tätt. Regnet fanns på plats också vilket gjorde rötter och stenar hala. Till min fördel. Tycker att jag hade bra flyt i skogen.

Jag hängde inte på Emmy i starten, men kunde ta Jennies rygg. Efter halva första loopen fick jag syn på Emmy i klungan framför. Vi kom i fatt och efter stigpartiet innan varvning ledde jag. Fick bra sällskap under resterande milen och vann med 3.30. Riktigt skönt och kul att vinna. Tog dessutom hem båda spurtpriserna. Och blixten slapp jag..

Fredrik gjorde ett riktigt spännande lopp för de som följde oss via GPS:er vi hade med oss. Efter de första två looparna låg han sjua, cirka en minut efter huvudklungan. Han körde ifatt och om. I mål hade han 30 sekunder till trean, Axel Lindh. Wengelin vann.

Förutom att cykla har vi varit sociala. Åkte till Stockholm i fredags och bodde hos Fredriks kompis Oscar. Plus Oscars bror som också skulle cykla. Tackar för både boende, sällskap och midnatsmek.






Fotograf till fotona ovan är mästerfotografen i stödstrumpor, Jesper Andersson. 

Lerigt.
Flådig middag i Ödeshög påväg hem idag.

Jag han även med att träffa Clara. Som var hundvakt åt Bruno, en hund som helt ignorerade mig. Clara har lyckats charma han efter ett halvår.

Oscars balkong med ett värde av lägenhetens handpenning..

I lördags cyklade vi i ett soligt Hellas med tillhörande Hammarbybacke.

/ Angelica




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar