måndag 3 juni 2013

Gubbrekord

Farfar gör två punktinsatser varje år. Vasaloppet och Siljan Runt. Där emellan staplar han ved och plocka bär. Det verkar fungera bra som träning för i år slog han personligt rekord runt sjön. Pappa, Håkan, Friberg och deras kompis Jenhagen hade hårda stallorder om att föra farfar runt Siljan under fyra timmar. Vilket de klarade med några minuter.



 Langa teamet i Sjurberg. 



Rekord gubben.

Två  av hjälpryttarna. 

I veckan var jag hemma och hälsade på. Kunde tyvärr inte spendera all min tid med att cykla i slalombacken då jag blev dålig i magen. Men innan dess han jag med diverse landsorts göra.
Som att klippa gräs. Finns noll gräsmattor på Andra Lång.

Slalombacken. Noll i hela Göteborg.

Besöka en gammal hölada som farmor och farfar reparerar. Också noll på Andra Lång.



Fredrik kom upp i fredags och på söndagen körde vi Nya Långa Lugnet. En fantastiskt kul bana, en tävling har aldrig gått så fort upplevelsemässigt någon gång. Slitigt uppför men cykelglädje utför och på stigarna. Tyvärr var jag styrstamspigg och min prestation blev därefter. Cyklade med hakan i styrstammen första loopen. Sedan såg jag att Hann Bergman punkat och att trean var nära. Den enes död den andres bröd.. Kvicknade till lite och körde bra i skogen. Cecilia Thomasson kom i fatt men jag kunde hålla henne bakom mig och sluta trea. Inte nöjd med loppet men glad att det blev en pallplats och att banan var tipp topp.

Fredrik körde riktigt bra och blev fyra. Kanske kommer ett inlägg om det vad det lider.
Mat för Fredrik.


Mat för Angelica.


/ Angelica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar