söndag 12 maj 2013

Tung start på långloppscupen

Det krävdes ett paket glass och några kakor för att bota besvikelsen efter långloppet i Skövde.
Billingeracet gick precis så som jag inte tänkt mig. Visste att jag kunde utmana om segern. Fick ge mig redan efter startbacken och sedan växte luckan till Emmy. Benen blev stumma fort och vid låg ansträngning. Vet inte om jag vilat för lite efter Lidingöloppet eller om ryggen låst sig igen, då jag har mer ont i höften än vanligt. Får bli måndagens sak att utreda.
Var som sagt rejält besviken efter att jag gått i mål och det höll i sig hela resan hem tills Fredrik ledsnade på mitt tjat och åtgärdade problemet med glass.

Fredrik var inte heller nöjd med sitt lopp, men återhämtade sig och cyklade bättre idag. Premiär av Göteborgs girot MTB och han slutade femma. Kul lopp med bra arrangemang. Vissa saker att förbättra men jag hoppas att tävlingen växer till nästa år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar