tisdag 7 maj 2013

Post Lidingö MTB

Så, återhämtad efter helgens tävling. Somnade mitt på dagen igår och vaknade tre timmar senare av klockan jag ställt.. Försökte mig även på att göra benböj utan vidare vikt för rörlighetens skull. Slutade med krampkännig i högra låret.
Som Fredrik skrev tidigare körde vi Lidingöloppet på MTB här om dagen. För min del gick det betydligt mycket bättre än när jag tävlade i Varberg för några veckor sedan. Ville testa att hänga på Engen så länge det gick vilket jag gjorde. Efter ungefär en mil fick jag släppa med respekt för de kommande milen. Försökte sedan slita mig med grupp efter grupp som kom ifatt mig. Till slut såg jag Emmy i klungan bakom och väntade in den. Mina ben var då rejält slitna och vi hade tre mil kvar. Tappade klungan då och då men lyckades få ett hjul att gå på i fatt igen. Hade bra draghjälp av några killar och Emmy. Med fem kilometer kvar provade Emmy ett ryck som jag med all min kraft lyckades gå med på. Sedan ryckte hon såklart igen och fick några meter. Såg att hon inte ökade avståndet efter rycket och pressade mina ben för att komma ifatt. Met två kilometer kvar låg jag på hjul igen.
Dessvärre var jag inte tillräckligt alert, pigg och smart i spurten och kunde inte göra något åt Emmy som kom tvåa och jag trea.  Missnöjd över att komma trea när andra platsen var så nära. Men nöjd över att det slutade i en spurt då det många gånger under loppet såg ut att bli en tredjeplats med några minuters differens upp.

På vägen hem hälsade vi på min kompis Sofie och hennes två barn. Max 1,5 år hade redan haft en beundrarinna på dagis och Mikaela sex månader tyckte att Fredrik var helfestlig. Två barn som kommer gå långt.
Foto från Emmys blogg, tagen av Linda Thelberg.

Påväg till Stockholm.

Lunchpaus. Skönt att vi inte kunde bli störda av mörtar under maten.

" Syns mina näshår på bilden? De växer så fort, men jag tog bort hälften igår."

Igår var det action. Tvättade bilen på OKQ8. Fredrik har köpt ett rabatthäfte från Bris, det tycker vi om.

Ren och fin!

/ Angelica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar