onsdag 9 januari 2013

Det är nästan så man kan tro att jag är bitter

Det är kul att folk är glada och får uppleva fina saker. Det är ju ännu underbarare när de väljer att dela med sig på, exempelvis, facebook. 
Efter att jag hade plaskat runt i gråheten och duggregnet på vägarna kring Göteborg ser jag denna bild. Tagen under de tre timmar jag spenderat på att bli genomblöt och koldioxidberikad. 
(Alla vet ju att sociala medier är något som absolut inte är frivilligt att kolla.) I sommar, då ska jag mangla ut solskensbilder på havet och klippbad i solnedgång... 

Efter att ha fått min beskärda del av vinter och skidor är jag som sagt tillbaka i Göteborg. Törstar mig med att sommaren är ungefär två veckor lång, så för jämnlikheten och jämnställdheten är väl liknande period med snö nog. 
Fick åka mycket skidor när jag var hemma. Så mycket att jag till och med åkte slalom. Som jag senast gjorde i ettan på gymnasiet, hur länge sedan det är räknar jag helst inte ut.. 
Fredrik gav mig tips och efter ett tag förstod jag hur det kan vara jobbigt att "bara" åka nedför. Kul hur som. Även om det är frustrerande att jag inte kör lika fort som Fredrik..


 

/Angelica



1 kommentar:

  1. Kan trösta dig med att det är gråmulet idag.
    Och endast 2 minus med kall vind från norr.

    SvaraRadera