tisdag 1 maj 2012

Vi kommer till ett träd..

..vi kan inte gå runt den, måste klättra över den. Idag har jag blivit guidad av Jacob, hans pappa, ena bror och en kompis. Höjdpunkten, som också var turens högsta punkt ( höhö) var en nedförskörning med rötter. De satsade fullt utför med sina fulldämpade cyklar och jag kom studsandes en bit efter. Coolt med pappan som laddade på och körde ifrån oss alla utför. 
Det är riktigt många som cyklar här, båda landsväg och mtb. Idag har jag mött flera familjer ute på vägarna och i skogen. Det är ovanligt om inte alla i familjen har någon slags cykel som går att 
träna på. 


Det låg lite träd i vägen. Vända skulle vi inte göra. Fick släpa cykeln uppför en brant och sedan ned på andra sidan. Men eftersom de inte gnällde när de bar sina heldämpade cyklar kunde inte jag heller göra det med min något lättare hardtail..
Mjölk från korna utanför fönstret.

Dacia bilen hittar av sig själv vägen mellan lägenheten och sjukhuset. Efter tio på kvällen spelar alla tyska radiokanaler enbart ballader på tyska. 

Jacob

Brorsan och pappan




Upp till högsta punkten.

angelica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar