lördag 28 april 2012

Sjukhus, sol och tävling

Fredriks knä är fortfarande trött och behöver städas mer. Slangen som suger ut var och skit ur såret får sitta kvar till förhoppningsvis måndag, med otur längre. Riktigt tråkigt. Sjukhuspersonalen är snälla, lika så familjen Weh och Jacobs familj. De ser till att Fredrik inte har godisbrist, till följd att jag inte heller lider av sockerabstinens. Sjuksköterskan har börjat ge mig mat också när Fredrik och de andra inlagda får mat. Dags att skrivas ut kanske.. 

I morgon är det tävling i Heubach för min del. Det ligger två timmar från där vi bor. Jag åkte tävlingen 2010 och banan bestod av en lång klättring och sedan utför. 
I onsdags åkte jag till Freiburg och hälsade på de cyklister från Sverige som är där med landslaget. Träningstävling i en svettig backe med en utförskörning. Sov kvar där och åkte tillbaka på morgonen. Min axel var rejält trött efter racet, av nedförskörningarna. Cyklade backintervaller igår och då kändes den bättre. Det är inte axeln som är trasig utan ett ledband vid nyckelbenet om jag fattade Ann rätt. Man får en fin buckla och det tar ett halvår att bli bra. 

 Det finns många slalombackar här och trots att vi äter äppelkaka titt som tätt leder nästan slalombackarna ligan. 
Efter intervallerna igår cyklade jag en bit och hittade en fin sjö. Kameran är på vift, men tänk en äng på en höjd, turkost vatten och snötäckta alper i bakgrunden. I sol och 20 graders värme.  

Nu ska jag åka och se hur det är på sjukhuset idag. 


Tack till Radsport Gereiner som riktade mitt bakhjul i veckan! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar