tisdag 30 juni 2015

Favroitsysslan alla dagar

De senaste veckorna har inte varit allt för jävliga, kan man göra något roligare än att cykla i skogen? Behöver inte fundera särskilt länge för att komma fram till att nej, det finns inget roligare. Inte för att jag gör så mycket tråkigt de timmar jag inte sitter på sadeln, första platsen står sig bra i hård konkurrens.
Ska man ändå cykla och träna kan man lika gärna göra det i fin och underhållande terräng. För några veckor sedan cyklade jag i Oslo. En storstad extremt lämpat för mountainbike. Bara en sådan sak som att cyklister får ta med sin cykel på tunnelbanan upp till Holmenkollen, för att sedan gasa nedför tekniska stigar en hel dag för 90 kronor, vart hittar man det? Inte i Göteborg eller Stockholm i allafall. Visserligen finns där inga berg att åka tunnelbana uppför. Och Göteborg har ingen tunnelbanan, men ändå. Fanns det skulle man garanterat bli avslängd med cykeln före.

Den gågna veckan har vi spenderat i Åre för diverse aktiviteter. Fredrik körde multisporttävlingen Åre Extreme Challange, liksom min far och hans kompis. Jag har kombinerat fincykel med jobb och mera fincykel. Dessutom har vi hunnit umgås med vänner och familj, några bosatta i Åre, resten här på semester.
Kommande dagar tar vi oss an Rättviksskogarnas stigar. På söndag är det dags för Mörksuggejakten, kanske det race jag mest kan kalla för hemmatävling. Oavsett formstatus och placering ska det bli kul att köra i hemmaterrängen och senast jag kollade var vi över 13 startande i damklassen. En bra fortsättning på två roliga cykelveckor.

Full fart ner..


..och "Trikken" upp.


Spångcykling i Åre.


Mitt favoritcykelsällskap nummer två..


..och nummer ett.


Erika och Louise, perfekt sällskap i Downhillspåren.


Fredrik innan start till ÅHEC.


Påväg till växling som 25:e man för att sedan sluta sjua i mål.


Rättviksgubbarna tog sig i mål med humöret och hälsan i behåll.

/ Angelica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar