tisdag 19 november 2013

Post CX SM

Sitter vid köksbordet och gör det jag är bäst på. Snorar. Efter lördagens SM tyckte kroppen att det var dags för en förkylning. Tror det var ett år sedan sist så det klassas som okej.

SM gick på Norra Djurgården och blev ett riktigt bra arrangemang. Mycket publik, att cykla över sista kullen innan stadionområdet var riktigt kul. Tycker att alla tävlingar hädan efter ska gå i Stockholm och att Lisa Norden ska stå på startlinjen. Nu när vi har fått mersmak för det här med publik.

Jag kom tvåa och det var mer än jag förväntat mig. Trodde att tredjeplatsen skulle gå att köra om, inte mer. Emma Johansson drog iväg i starten och vann sedan med två minuter.  Jenny Rissveds låg bakom Emma i början av loppet. Jag och Åsa kunde passera henne och var de som gjorde upp om resterande pallplaceringar. I sista springbacken fick Åsa lite problem och jag passade på att sticka.
Glad över andraplatsen, även om urladdningen banade fri väg för snoret. Fick stå över cupavslutningen dagen efter i Märsta. Tråkigt då det fanns en rolig nedförsbacke på banan. Men jag vann ändå totalen i cupen.

Fredrik tog också hem cupen efter vinsten i söndags. Så nu klär vi oss i gult dygnet runt här hemma. Tyvärr han Fredrik med min förkylning en vecka tidigare och hann inte ladda för SM. Fredrik körde hårt i starten men orkade inte hålla i. Det slutade med en sjätteplats.

Herreliten påväg uppför den publikfyllda backen.
Foto: Catarina Axelsson


Fabian Bender fotade Martin och publik med tydligt budskap.

Försöker hålla Åsa bakom mig. Foto: Hans Persson

Emmy kom och hejjade. 



Två av dagens flaggvakter.

På kvällen åt jag och Fredrik middag med mamma och pappa. Hissen hade många knappar..

Herrarnas start i söndags.

Martin och Fredrik hade länge sällskap.

Pallen i lördags fotat av Mats Edvardsson.


/ Angelica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar