torsdag 4 april 2013

Fredriks uppgång och fall

Fredriks uppgång här på bloggen igår slutade i platt fall efter dagens cykeltur. Tommy körde slut på han i bergen. Mig är det också slut med. Så slut att jag är " det finn ingen ände på hur synd det är om mig sjuk". Så efter att ha sovit och tagit hand om mig själv hela dagen fick jag även mata och klappa en Fredrik som inte visste hur han kunde bli så trött av att cykla i solen mellan 9.00 och 18.30.

Hur som verkar jag ha gått på den klassiska Gran Canaria niten. Att gå ut för hårt och så vidare. Men de tre timmar jag inte sov idag han jag studera våra grannar lite mer ingående. De är stora, danska, två stycken, kvinnor. Sitter vid poolen hela dagen. Kanske tar de ett dopp och då gör de bomben.  Använder tvättmaskinen hela dagen för att tvätta två lakan. På kvällarna har det party med någon random musik och antagligen röker de något kul. Skrattar gör de vilket som. De tycker också om att prata med Fredrik när han går omkring med bar överkropp.

Nu på kvällskvisten har Fredrik, efter lite vin och tapas vaknat till iv igen. Så det kanske kommer ett blogginlägg till vad det lider. Själv är jag nog inte döende. Men man vet ju aldrig. Var det mina sista cykelturer jag gjorde i veckan så är det helt klart värt. Toppturen med tillhörande nedförskörning i skogen= två av två tummar upp.




Emmys familj är också på ön. I tisdags fick vi sällskap en bit. Anders på bilden ovan förgyllde turen med diverse cykelhistorier från den gamla goda tiden.

Emmy och Tommy var överens om hur det är att cykla på Gran Canaria. 

 



/ Angelica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar